۲۳۰ میلیون تن بار توسط ناوگان عمومی جاده‌ای در شش ماهه نخست سال جا‌به‌جا شد

جابجایی بار در یک کشور قلب تپنده اقتصاد آن کشور می باشد. بخش های مختلف صنعت بدون جابجایی بار تقریبا بدون فعالیت و سود آوری خواهند شد. طی شش ماه گذشته مشکلات بسیار زیادی در حوزه حمل بار وجود داشته است از جمله تامین نامناسب روغن و لاستیک در بازار، این تامین نامناسب سبب مشکلات عدیده برای کامیون داران گردیده است.

طی شش ماه نخست سال ۲۳۰ میلیون تن کالا توسط رانندگان ناوگان باری با وجود مشکلات مربوط

به تامین لاستیک و روغن موتور در شش ماهه نخست سال در سطح کشور جابه‌جا شد.

طی گزارش ماهنامه صنعت حمل و نقل مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرده است:

سازمان راهداری کل کشور

در سال جاری و با وجود تشدید تحریم‌ها و موانع ایجاد شده برای ورود مواد اولیه و کالاها به کشور، آمار حمل کالا افزایش یافت.

غلامحسین دغاغله گفت:

رانندگان ناوگان باری، این مقدار کالا را با وجود همه مشکلات از قبیل کمبود و گرانی لاستیک،

افزایش بی‌رویه قیمت لوازم یدکی، معطلی بیش از حد در صفوف بارگیری تخلیه و … در شش ماهه نخست سال جابه‌جا کردند.

وی ادامه داد:

این میزان بار در قالب ۱۵.۲ میلیون سفر کامیون تا پایان شهریور جابه‌جا شد

که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷.۵ میلیون تن کالا و ۱۰۰ هزار سفر کامیون افزایش یافته است.

دغاغله افزود:

این میزان بار با حدود ۳۴۹ هزار دستگاه ناوگان باری فعال و ۴۴۱۲ شرکت و موسسه حمل‌و‌نقل کالا جابه‌جا شده است.

بیشتر بخوانید:   بازدید مدیرعامل شرکت مخابرات از غرفه نت بار

مدیرکل دفتر حمل ‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای اضافه کرد:

بر اساس آمار ثبتی بارنامه‌های صادره، میانگین وزن محموله‌های جابه‌جا شده

در هر سفر از ۱۴.۶ به ۱۵.۱ تن افزایش یافته است.

این آمار نشان دهنده افزایش بهره‌ وری ناوگان و استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان موجود است.

دغاغله گفت:

در ماه‌های گذشته که تامین کالاهای اساسی از اهمیت وِیژه‌ای برخوردار است و همزمان با پهلوگیری بی‌سابقه و فزآینده کشتی‌ها در بنادر جنوبی کشور با فصل برداشت محصولات کشاورزی، تسریع در حمل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر حمل‌و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت:

آمار حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور تا پایان تابستان حدود ۱۱ میلیون تن بوده است

که نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

توجه به این نکته که اگر دقت لازم برای تامین نواقص موجود در این صنعت مورد بررسی دقیق قرار نگیرد می تواند ضربه مهلکی را به اقتصاد کشور وارد نماید. جابجایی بار برای صنعت های مختلف در حکم شاهرگ معاملات و پله آغاز چرخه اقتصادی است. هوشمند سازی این صنعت می تواند کمک بسیار زیادی به کم شدن مشکلات فعالان این صنعت کند.

هوشمندسازی می تواند مشکلاتی از قبیل حذف دلالان در پروسه جابجایی بار در کشور را فلراهم کند و سود بیشتری از این حوزه به زحمت کشان واقعی این صنعت تعلق بگیرد.

اپلیکیشن هوشمند نت بار قصد دارد با هوشمند سازی حمل و نقل جاده ای، کمک به رشد این صنعت در حوزه جابجایی بار نماید. حذف دلالان اولین قدم در ارسال بار با قیمت صحیح  خواهد بود. دلالان در این حوزه افرادی هستند که فقط نقش واسط بین صاحب بار و حمل کننده بار را خواهند داشت. برخی از افراد فکر میکنند دلالان حوزه حمل بار، بابری ها هستند که این موضوع اصلا صحیح نیست. باربری ها به عنوان مراکز توزیع و تحویل بار، برقرار کننده امنیت این حوزه می باشند.